onsdag 16 februari 2011

Brädhjärtat i backspegeln del 1.

Shit vad tiden flyger, min dotter fyller ett på fredag och moi fyller jämnt dagen innan.. Jag känner ingen kris inför detta och tar allt nästan som vilken födelsedag som hellst (min egen alltså, min dotter kommer firas med buller och bång). Men ändock måste en slags nostalgisk och vemodigt glad känsla infinna sig när man på något sätt summerar sitt liv.

Så fruktansvärt fantastiska personer som har berört mitt liv, både på gott och ont men med jraftigt övertag på det positiva.. Annars tycker jag inte det är värt att ens notera i en kort tanke ens, koncentrera på det positiva det negativa fört med sig och gläds åt nuet, så blir alltid varje tanke en glad!

Musiken har haft en stor roll i mitt liv som säkert många andras och vissa låtar för en tillbaka till en plats/person/känsla som berör och det snörpas ihop lite i brädhjärtepåsen varje gång :). Jag tänkte lista 10 låtar mycket för min egen skull även bara för att minnas. Jag orkar inte bli så personlig att jag listar varför men mja vill bara ha det på minneslistan så jag kan gå tillbaka nån gång när man sitter på sin ålders höst haha.. Nåja nu blev detta inlägg lite mer vemodigt än tänkt men jag känner mig mest nostalgisk och skickar ut en vacker tanke till alla er som jag tyckt/tycker så himla mycket om!!!

PoK /O

Refused - Pump The Brakes

Hc:aren lever nog starkare i mig än på riktigt länge. Jag är tacksam för att jag fick uppleva 90-talets stora revolution i händelsernas centrum, UMEÅ!! YEAH!!!!!

a tribe called quest - 1nce Again

Min första vinyl jag köpte var Beats, Rhymes and Life med a tribe called quest som införskaffades på skolresan i åttan, denna låt kommer alltid vara min absoluta favorit för det går inte att konkurera med känslan den för med sig..

The Smiths - There is a light that never goes out

The smiths har medfört att i princip all popmusik jag lyssnar på blir dålig tyvärr.. Denna låt är; sno mor och fars bil och köra omkring utan körkort i stan och känna sig utanför men samtidigt känna en samhörighet (svårt att förklara)

Louis Armstrong - what a wonderful world

Awww tonnårsförälskad för första gången riktigt hårt haha *heart asplode* :).

NOFX - Dont call me white

Vilken skejtare på 90-talet kunde undvika att ha minst två NOFX cd:s?

The Beatles - I Want To Hold Your Hand

Homage till "våran låt" som kompisgänget skrålade tillsammans på fester etc. för vi var så jävla glada :D (pardon the french)

Bloc Party - Banquet

En låt som förde med sig att jag träffade en sjukt klin snubbe som i sin tur öppnade en helt ny värld för mig. Big ups homie!!!

the Doors live light my fire hollywood bowl 1968

The doors kommer alltid vara den stora gruppen med stort G i mitt liv. Jag har otroligt mycket associationer till i princip allt dom gjort men det största är att jag träffade den viktigaste personen i mitt liv genom denna grupp. Ma baby mama *Muah*

Tingsek 'World Of Its Own'

Till alla fantastiska människor jag lärde känna i Göteborg, jag kommer snart igen!

Just a couple of years ago, I hooked up with some people I just knew would know
How to live their lifes clearly based on themselves
I'm so lucky we get to inspire each other
I'm so glad we got together
My whole world was falling apart


THE DREAM & MARIAH CAREY - MY LOVE - BLENDA SOUND REMIX

Min och min dotters låt som tjuter högt varje gång jag spelar den haha, men även soundtrack till en fantastisk sommar med en vänn från way back..